חניכה או חניקה?

תהליכי עבודה בשטח

כלים בהצמחת בעלי תפקידים הכפופים לימיומנות החניכה דומה במידה רבה למיומנותו של יינן – ניתן להסביר וללמוד את החוקים והכללים, אולם לימוד המלאכה וההתמחות בה יקרו רק כאשר נתנסה שוב ושוב בפעולות הבסיסיות של ה"טעימה". תפקידו של מנהיג/מדריך/מנהל צוות (או בקיצור חונך) הוא ללוות את הנחנך על מנת להצמיחו ולהעצים את יכולותיו במילוי תפקידו. מטרות הסדנאות:

  • תרגול מיומנויות חניכה: שיקוף / הקשבה פעילה, מסרי "אני-אתה", "חדר מראות".
  • התנסות בסיטואציות של מוביל/מובל וניתוחן.
  • היכרות עם מודלים ותיאוריות מתחום הפסיכולוגיה החברתית. שיטת הלימוד
  • משחקי סימולציה, ניתוחי אירוע, תרגול חוויתי, עיבוד חומר תיאורטי. נושאים מרכזיים
  • 4 מיומנויות תקשורת.
  • המשוב
  • העצמת כפיפים.
  • שיקוף והגדרת צרכים.

חזרה לארגונים חברתיים, עמותות ומלכרים