מנהיגות מעצבת בכיתה

תהליכי עבודה בשטח

מה מקומו של המורה במערכת? כיצד ינצל את כוחו בדרך הבונה והמאפשרת ביותר לכל פרט למצוא עצמו ולהתפתח בקבוצה – חברתית ולימודית? בכל אלו עוסקת הסדנה, המתמקדת במורה כמוביל תהליכים בכתה, תוך שימוש ותרגול במיומנויות אישיות והוראתיות. מבנה הקורס – 14 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות – סה"כ 56 שעות. 1. היכרות

  • היכרות ותיאום ציפיות
  • סגנון ההובלה שלי.
  • "המדיום הוא המסר". 2. התמודדות עם מציאות בלתי רצויה
  • היכרות עם התיאוריה – "4 דרכים להתמודדות עם מציאות בלתי רצויה" – ניתוח מחירים ורווחים. 3. מנהיגות
  • מקורות הכוח, מנהיגות מעצבת, המורה כדמות התייחסות. 4. הקבוצה
  • זיהוי סוגי קבוצות. 5. הכתה כקבוצה
  • טיפוח מנהיגות כיתתית.
  • טיפוסי מנהיגים בכתה.
  • לימוד חלון ג'והרי. 6. תהליכי הבהרת ערכים
  • לימוד תהליך הפנמת ערך עפ"י RATHZ. 7. הנבואה שמגשימה את עצמה
  • התיאוריה ויישומה בכתה.
  • סרט "לסניור באהבה". 8. חשיבה יצירתית
  • יצירתיות ככלי מרכזי במנהיגות המעצבת. 9. ה-T.A. – ניתוח עסקתי בתקשורת
  • הורה בוגר ילד – ניתוח מצבי תקשורת והשגת מטרות בעזרת התיאוריה. 10. ה-T.A. – המשך
  • "אני בסדר – אתה בסדר" ארבעת מצבי החיים. 11. מיומנויות התקשורת האסרטיבית
  • כלים לתקשורת אסרטיבית, לימוד והתנסות. 12. יזמות ופרוייקטים כיתתיים
  • לימוד טכניקות ודרכי הפעלה של פרוייקטים. 13. פתרון בעיות
  • התמודדות עם התנהגויות מפריעות. 14. סכום
  • מסע סכום אל תוך תפישת התפקיד עפ"י הערכים האישיים.
  • סכום הסדנא.
חזרה לארגוני חינוך פורמלי