תהליכי עבודה בשטח
מה מקומו של המורה במערכת? כיצד ינצל את כוחו בדרך הבונה והמאפשרת ביותר לכל פרט למצוא עצמו ולהתפתח בקבוצה – חברתית ולימודית? בכל אלו עוסקת הסדנה, המתמקדת במורה כמוביל תהליכים בכתה, תוך שימוש ותרגול במיומנויות אישיות והוראתיות. מבנה הקורס – 14 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות – סה"כ 56 שעות. 1. היכרות
- היכרות ותיאום ציפיות
- סגנון ההובלה שלי.
- "המדיום הוא המסר". 2. התמודדות עם מציאות בלתי רצויה
- היכרות עם התיאוריה – "4 דרכים להתמודדות עם מציאות בלתי רצויה" – ניתוח מחירים ורווחים. 3. מנהיגות
- מקורות הכוח, מנהיגות מעצבת, המורה כדמות התייחסות. 4. הקבוצה
- זיהוי סוגי קבוצות. 5. הכתה כקבוצה
- טיפוח מנהיגות כיתתית.
- טיפוסי מנהיגים בכתה.
- לימוד חלון ג'והרי. 6. תהליכי הבהרת ערכים
- לימוד תהליך הפנמת ערך עפ"י RATHZ. 7. הנבואה שמגשימה את עצמה
- התיאוריה ויישומה בכתה.
- סרט "לסניור באהבה". 8. חשיבה יצירתית
- יצירתיות ככלי מרכזי במנהיגות המעצבת. 9. ה-T.A. – ניתוח עסקתי בתקשורת
- הורה בוגר ילד – ניתוח מצבי תקשורת והשגת מטרות בעזרת התיאוריה. 10. ה-T.A. – המשך
- "אני בסדר – אתה בסדר" ארבעת מצבי החיים. 11. מיומנויות התקשורת האסרטיבית
- כלים לתקשורת אסרטיבית, לימוד והתנסות. 12. יזמות ופרוייקטים כיתתיים
- לימוד טכניקות ודרכי הפעלה של פרוייקטים. 13. פתרון בעיות
- התמודדות עם התנהגויות מפריעות. 14. סכום
- מסע סכום אל תוך תפישת התפקיד עפ"י הערכים האישיים.
- סכום הסדנא.
|