להתבגר (ולהתגבר) יחד

תהליכי עבודה בשטח

קבוצת עבודה עצמית לצעירים

פרק א' – היכרות

בפרק זה יתוודעו המשתתפים הן לעצמם והן לזולתם.

מפגש 1 –

  • כיצד אני מציג את עצמי – פיתוח מודעות לדפוסי תפקוד אישיים (פתיחות-סגירות, אמון-חוסר אמון).
  • חוזה – למה הוא חשוב והאם אפשר בלעדיו?

מפגש 2 –

  • שייכות – האדם כיצור חברתי, ומה אנשים מוכנים לעשות בשביל להיות שייכים. מפגש 3 –
  • זיהוי מאפייני גיל ההתבגרות – מציאת המכנה המשותף תוך לימוד על עצמי ומשפחתי.

פרק ב' – דימוי עצמי

בפרק זה יבחנו המשתתפים את דפוסי האמונות והדעות שיש לאדם על עצמו, ערכיו, כישוריו ומעמדו החברתי.

מפגש 5 –

  • התכונות שלי – מהן התכונות האהובות והלא אהובות וכיצד ניתן להתמודד איתן לאחר הבנת הרווחים והמחירים שבכל אחת מהן.

מפגש 6 –

  • סטריאוטיפים – הבנת חשיבותם, הגדרת גבולות, השימוש בסטריאוטיפ וכיצד אני מתנהג בהתאם לו, סטריאוטיפים גבריים ונשיים.

מפגש 7 –

  • אילו הייתי – השוואת הדימוי העצמי של הפרט עם תפישת האחרים אותו.

מפגש 8 –

  • דימוי הגוף – דברים שאני אוהב ודברים שאיני אוהב בהופעתי החיצונית וכיצד זה משפיע על הדימוי העצמי שלי.

מפגש 9 –

  • דימוי מיני – סטריאוטיפים והדימוי המיני שלי בעיני עצמי.

פרק ג' – חברה וחיברות – סוציאליזציה

בפרק זה יתמודדו המשתתפים עם ההשפעות והציפיות שיש לחברה על המתבגר ויזהו את דפוסי התנהגותם.

מפגש 10 –

  • אהבה והתאהבות – התאהבות באובייקט (אביב גפן, מייקל ג'קסון), אהבה ממבט ראשון, למה דווקא הוא/היא?

מפגש 11 –

  • חברה מהי? – מהי תרבות ומיהו אדם תרבותי?

מפגש 12 –

  • מין מצרך התקופה – האם המין משמש כחלק מאהבה, סיפוק או שיש לו שימושים נוספים כמו להיות חלק מהחברה, לשלוט באחר, השגת כוח ומעמד…

מפגש 13 –

  • טעם ומשמעות החיים – לחץ חברתי, התמכרויות ועוד קשיים חברתיים.

מפגש 14 –

  • לקיחת אחריות וקבלת החלטות – המורכבות שבלקיחת אחריות וקבלת החלטות.

פרק ד' – מיומנויות תקשורת

בפרק זה יתנסו המשתתפים בצורות תקשורת שונות ככלים לשינוי התנהגות לא רצויה.

מפגש 15 –

  • התמודדות עם מציאות בלתי רצויה – ארבעת הדרכים להתמודדות עם מציאות בלתי רצויה על ריווחיהן ומחירהן.

מפגש 16 –

  • פתרון קונפלקטים – מהו קונפליקט וכיצד ניתן לצאת ממנו.

מפגש 17 –

  • T.A. – הבנת שלושת דגמי ההתנהגות (הורה-בוגר-ילד) וכיצד ניתן להשתמש בהם.

מפגש 18 –

  • אסרטיביות, אגרסיביות, פאסיביות – הכרת שלושת צורות התקשורת והתנסות בתקשורת אסרטיבית.

פרק ה' – פרידה

איך להיפרד ולהשאר ידידים, יחד עם סיכום החוג.

מפגש 19 –

  • פרידות שחוויתי – זיהוי דרכי ההתמודדות שלי עם פרידות והבנת תהליכי הפרידה.

מפגש 20 –

  • תרגיל מתנות – לתת ולקבל משהו ממשי מחברים ושותפים. מיועד לקבוצות של 12-15 משתתפים. מפגש אחת לשבוע-שבועיים למשך כ-3 שעות אקדמיות.

חזרה לארגונים חברתיים, עמותות ומלכרים